snckr 2011.06.18. 02:21

Interregnum állapot

 Múlthéten csütörtök reggel toltam (húztam) kifele a tárolóból a motorkámat, és úgy éreztem, mintha a kormányt elfordítva a kerék nem fordult volna, megrángattam jobb kézzel a kormányt, és minden jónak tűnt...
Viszont mikor az indításhoz behúztam a kuplungot, a markolat is megmozdult felém, hejj!

 

Az történt ugyanis - közelebbről megvizsgálva a kormányt -, hogy a 22-es vascső, ami a kormánykiflin lévő alukonzolba van rögzítve, tőben megrepedt...
Ami külön érdekes, hogy a repedés, a motor eleje felé volt, tehát nem abba az irányba "tört" amerre fékezéskor (helytelenül) tehénkedem, hanem abba az irányba, melybe gyorsuláskor húzom...

 

Végül úgy döntöttem, hogy bemegyek félkézzel dolgozni, elhagyni nem fogom a kormány, annyit azért még tartott az épen maradt rész, de a kezem kizárólag váltáskor volt a bal oldali kormányvégen.

Melóhelyre beérve, pánikszerű telefonálgatás bontókba, egy helyen igértek egy RF900-asból való jobb oldali kormányvéget, de máshol semmi jóval nem kecsegtettek.
Másnap reggel 7-re lebeszéltem, hogy elmegyek a 900-as kormányvégért...

 

Aztán munka után felmentem Dávidhoz, hogy megnézzük mi konkrét tényállás a kormányommal. Azzal vigasztalt, hogy ha máshogy nem megy, addig faragunk egy seprűnyelet, amíg rá nem tudjuk szerelni a motoromra... LOL...
Végül az a megoldás született, hogy a csövet leszereltük, és fordítva szereltük vissza a konzolba, így az elrepedt, majdnem törött végére a markolat került.
Sajna a kormánysúly rögzítő csavaranya is átkerült a belső részre, így mivel a bal oldalra nem tudtuk felszerelni, leszedtük a jobb oldalról is. Így indultunk el Ildivel másnap Tiszalökre... Semmi gondunk nem volt vele, épségben leértünk :)

Ott aztán kaptunk a szomszédtól olyat...


...hogy pont jó lett a régi csövek helyére :) 

Lecseréltük mind a két oldalit, mivel eléggé viseltes volt már a jobb oldali is, íme a repedés:

 

Az új csövek is 22-es átmérőjűek, de a régi cső 1.5mm-es falvastagságával szemben ezek 2.5mm vastagok, nédda:

 

 

Segítséget is kaptunk a kezelőszervek rögzítőpontjának kifúrásához, illetve a kormányvégsúlyrögzítőanya (jószó) behegesztéséhez (kösz Józsi! :))

Ezek után csak vissza kellett szerelni a csöveket. Tervben volt, hogy lefestem feketére a csöveket, de ha véletlenül lekopik az csúnya... Ha meg le sem festem, az meg majdnem szép, nem?

 

 

De.

 

Történt mindez szombaton, kissé borongós időben. Aztán vasárnap lementünk evezni, meg úszni, mert akkor már remek időnk volt, ilyen:

Pündösdhétfőn indultunk visszafele, találkozó 17:00, Hatvan, Tesco parkoló.

Onnan 5ösben gurultunk tovább Hollókő, Szécsény, Balassagyarmat útirányon át egészen Letkésig, hogy ott Szlovákián keresztül Esztergomban szétváljunk. Saki ment a hegyen át Pilisszentkeresztre, a többiek pedig Visegrádon át haza.

Ígye: tinyurl.com/punkosd

Alant: a csapat Hollókőn

 

Ja, igen. A Dunakanyarban 21:30-kor legkésőbb bezárnak az éttermek :)

 

Végül a blogposztcímötletadó fotográfia:

Címkék:tura henk kormany kulfold holloko tiszalok 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csms.blog.hu/api/trackback/id/tr662994143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaveXL 2011.06.18. 21:03:37

Csillagos ötös írás!
Annyit javítanék, hogy nem seprű, hanem partvisnyél lett volna a gyorssegély tárgya! :)

snckr 2011.06.19. 01:32:19

@DaveXX: Partvis? Nekem hólapát rémlik igazából :)
süti beállítások módosítása