3 olajszűrő. 10L 10w40es szintetikus motorolaj. 10L valamilyen fáradt olaj. 1 kalapács és 1 vasdarab. 4 férfi és 4 motor.....
Lett egy kis időm és gondoltam leírom, hogy mi is volt pénteken délután a fennforgás tárgya.Még Dobogókőn megbeszéltük, hogy le kell cserélni az olajat a mocikban. A szavakat tettek követték és rendeltünk is olajat. Mondjuk az egészet az indította meg, hogy apumnak az SX4hez rendeltem olajat. Mondtam Snckr kollégának, aki mondta, hogy akkor rendeljek már a motorba is neki, mert már nagyon időszerű lenne. Na mondtam, ha te is akkor én is. Kis telefonálgatás után meg is rendeltem 3L Castrol Act-evo 4T, 4L Repsol Moto Sintetico 4T, olajszűrőből HF133-t nekem és HF138-t Snckr gépébe. Majd jött még 1 hívás h Lalinak is kell. Ő kapott szintén 4L Repost és HF303-t. Pénteken délelőtt be is gyűjtöttem a nem kevés cuccot. 16L olaj, 4 olajszűrő! A kis flakonos olajakat bepakoltam magamhoz a tanktáskába, a 2 db 4L-es flakont Sncker hozta utánam PSzentkeresztre.
Snker megérkeztére már elő volt készítve UBUl. Alá ahogy kell papír helyezve, felitatva vele a kiömlő olajat. Mint később kiderült nagyon is jó ötlet volt, mert amikor lazítottam le a olajszűrő fedelét, hát nem éppen a olajleeresztő edénybe ment. Olajleeresztő edény pedig nem volt más mint 5L-s ablakmosó folyadék edény kivágva:) UBU-l teljesen jól szerelhető. kb 15 perc alatt meg volt az olajcsere, ebben benne volt a lecsepegtetés is:)
Mikor megvoltunk kicsit beborult az ég és zengett is vihar közeledett, hát a szerelő állást áthelyeztük a hátsó fedett rész alá. Ekkor volt soron a Röfi. Röfi már kicsit macerásabb volt. Motoremelőre fel kellett rakni, hogy egyenesbe legyen. Mivel neki nincs középső sztenderje. Kicsit nehezebb hozzáférni az olajszűrőhöz, de nekünk ez sem jelentett gondot. Csak az a fránya olajteknőcsavar esett bele alátétestől az olajfelfogóba. Na igen, alátét. Visszatettük a csavart alátét nélkül:) Az alátétet akkor találtuk meg amikor a fáradt olajat töltöttük át nagy kannába:)Pech. De ez sem gáz, mert megoldottuk. Igaz buktunk rajta 3 dl olajat, de annak ott van a hely és vissza kell rakni ha tetszik, hanem:)
Közben megérkezett Dávid is. Neki nem cseréltünk olajat, helyette Snckr-el puhítottak egy kicsit a lengéscsillapítón. Kaptak szép kalapácsot és egy darab vasat és azzal megoldották. Hogy ott mi vót pontosan azt nem tudom, mert a művelet közben megjött Lali is a darázzsal. Kicsit későn volt és már annyira nem is akarta h cseréljünk majd máskor, de mivel már minden elő volt készítve a szervízponton, már csak oda kellett gurulnia. Ezt is feltettük emelőre mert ennek sincs közép sztenderje. Nem is értem milyen motor az aminek nincs közép sztenderje:) Azt is gyorsan és hatékonyan lecseréltük. Mondjuk ott szó szerint izzott a munka kezem alatt, mert nem volt idő arra, h megvárjuk a motor hűlést. Közben Dávid XX-je is puhább lett:)
Úgy volt h mindennek a végén lemegyünk enni egyet a Corás mekiben, de már este f10kor nem volt kedvem lekocogni oda, úgy h másnap hajnalban indulok haza Komjátiba.
Szóval így volt az olajcsere. És egy kis emlékeztető a végén:
Feltöltési mennyiségek:
GS500E 2,9L
RF400 3,2 L
Hornet 3,6L
Km óra állások:
GS500E 34780
RF400 75500
Hornet N/A mert hiába kértük Lalit nem kűdte :)
Ha valakinek van még mondani valója akkor egészítsen ki!